| 28 lutego 2015 r. | sobota | 13:00 - dubbing 15:00 - dubbing |
bilet: 12 zł |
|
7+ |
Film w cyfrowej jakości 2D - zobacz grafik kasy |
Bram jest wyjątkowo ciekawskim chłopcem. Nie może usiedzieć w miejscu i ma głowę pełną pytań i pomysłów. Jego zachowanie nie stanowiło do tej pory problemu, ale sytuacja zmienia się od dnia, w którym chłopiec zaczyna naukę w szkole. Początkowo podekscytowany tym, że będzie to miejsce, gdzie dostanie odpowiedź na wszystkie nurtujące go pytania, z czasem zaczyna mieć problem z rutyną i zasadami panującymi w klasie. Jego wychowawca po wielokrotnym zwracaniu mu uwagi zaczyna tracić cierpliwość. Tak zaczyna się seria zabawnych nieporozumień między Bramem i nauczycielem, jednak dzięki zaangażowaniu i pomysłowości ich obu, a także rodziców chłopca pojawi się szansa na porozumienie i uczynienie ze szkoły miejsca, w którym Bram będzie się czuł szczęśliwy.
Anna van der Heide (ur. 1978) – ukończyła wydział reżyserii w Akademii Teatralnej w Maastricht (Holadia). Filmem zajmuje się od 2006 roku. Zaczęła od seriali dla dzieci. Niesforny Bram jest jej pierwszym filmem długometrażowym.
Analiza psychologiczna dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą porozmawiać z dziećmi o filmie.
Opracowała: Joanna Giereło
Bram to 6-letni chłopiec - pomysłowy, ciekawy świat a i bardzo energiczny. Idzie do 1 klasy z wieloma wyobrażeniami o tym czego się tam nauczy i pytaniami na które chce znaleźć odpowiedź. Rzeczywistość okazuje się rozczarowująca dla chłopca. Bramowi jest trudno dopasować się do nowego środowiska pełnego zasad. To historia chłopc
a z widoczną nadpobudliwością psychoruchową, jednak z pozytywnym zakończeniem!
Tematy i pytania do poruszenia z dzieckiem:
Pójście do nowej szkoły jest dużym przeżyciem dla wszystkich dzieci. Film pokazuje jak wyglądają zajęcia w szkole, panujące tam zasady, o czekiwania nauczycieli, ale też przyjaźnie klasowe.
Tu można dzieci nakierować na to, że nauczył się budować dobre relacje (z koleżanką, z nauczycielem Visem) i dowiedział się, że potrafi pokonywać trudności. Warto dzieci zapytać o ich wyobrażenia dotyczące szkoły (Jakie one były i czy się sprawdziły?).
Co wyróżniało Brama od innych dzieci? Był bardzo energiczny, dużo się ruszał, miał mnóstwo pomysłów. Niektóre nasze szczególne cechy przydają się w jednym miejscu, ale w innym mogą być źródłem problemów, np. Bram miał dużo energii, ale w szkole trudno mu było przez to wytrwać w ławce;
od chłopca, że się zmieni? Jak się zmieniło jego podejście do szkoły? Po czym można to poznać?
Niepowodzenia szkolne i ciągle uwagi spowodowały, że chłopiec udawał chorobę żeby nie iśćna zajęcia, ale też uciekł ze szkoły.
Tu warto zwrócić uwagę dzieci na to że Pan Marc zaakceptował (nie próbował zmienić)chłopca. Nie przejmował się machaniem nóg Brama tylko pozwalał im się wybiegać. Nauczyciel zorganizował osobny stolik, przy którym chłopiec mógł się lepiej skoncentrować. Chłopiec nie dostawał kar za to czego nie mógł zmienić.
Polubienie drugiej osoby z różnicami które widzimy. Dostrzeganie w nich wartości a nieproblemu. Zaakceptować to też nauczyć się postępować z drugą osobą.
Film jest bardzo dobrą wskazówka dla wszystkich pedagogów i rodziców, jak zmotywować swoje dzieci do pracy – poprzez szukanie sensu w tym, co dziecko ma robić. Bram chciał zbudować rakietę i wyruszyć nią w kosmos razem z rodziną. Mama pomogła mu uzmysłowić że matematyka jest niezwykle ważna, żeby osiągnąć ten cel.
A czy Wasze dzieci wiedzą, w czym dla nich ważnym nauka ma być pomocna?
|
Obsada: Coen van Overdam - Niesforny Bram |
Twórcy: Anna van der Heide - reżyser |
Źródło: www.dzieciakinahoryzoncie.pl, www.filmweb.pl, www.stopklatka.pl
| Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO w Ełku |
| XI posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 odbyło się 22 czerwca 2016 r. w Ełku. W wydarzeniu wziął udział m.in. Marszałek Województwa Warmińsko – Mazurskiego Gustaw Marek Brzezin oraz Prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz. |