Aktualności -
Wydarzenia
09.02.2015 |
Autor Iga Urbanowicz
Ze względu na pogarszające się warunki pogodowe przypominamy, że za usuwanie skutków zimowej aury odpowiadają nie tylko służby miejskie, ale także właściciele bądź zarządcy nieruchomości.
Odśnieżaniem i zwalczaniem oblodzenia na publicznych drogach miejskich zajmuje się Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o. o. w Ełku.
Łączna powierzchnia do utrzymania zimowego to 778 397 m2 terenów miejskich objętych umową (jezdnie, place, niektóre chodniki). Jest to m.in: 75,6 km ulic, 11 km ścieżek rowerowych oraz 7 km dróg gruntowych.
W budżecie miasta na akcję zimową zaplanowano kwotę: 1 386 320 zł (obejmuje ona okres: od grudnia 2014 do końca marca 2015 oraz listopad 2015). Najważniejsze koszty ponoszone są co roku na usuwanie mechaniczne i ręczne śniegu, śliskości z jezdni oraz ciągów pieszych, a także na uzupełnianie zapasów soli, piasku.
Pamiętajmy, że także poszczególni właściciele bądź zarządcy nieruchomości odpowiadają za zwalczanie śliskości i odśnieżanie przyległego terenu.
Szczególną uwagę należy zwrócić również na nadmiar śniegu zalegającego na dachach budynków, który w przypadku odwilży powoduje powstawanie nawisów i sopli lodowych zagrażających przechodniom i pojazdom.
Uwagi dotyczące odśnieżania miasta można zgłaszać:
- do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Ełku (tel. 87 610 44 54),
- do Referatu Komunalnego Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Ełku, nr tel. (87) 723-6-244,
- Straży Miejskiej w Ełku (986).