Aktualności -
Aktualności
26.01.2016 |
Z względu na zmienne warunki pogodowe przypominamy, że za usuwanie skutków zimowej aury odpowiadają nie tylko służby miejskie, ale także właściciele bądź zarządcy ełckich nieruchomości.
Odśnieżaniem i zwalczaniem oblodzenia na publicznych drogach miejskich zajmuje się Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Ełku na podstawie zawartej umowy z Urzędem Miasta Ełku.
Łączna powierzchnia do utrzymania zimowego to 791 903 m2 terenów miejskich, w tym: 75,6 km ulic, 11 km ścieżek rowerowych oraz 7 km dróg gruntowych.
W budżecie miasta na akcję zimową zaplanowano kwotę: 1 440 800 zł (obejmuje ona okres: od 1 grudnia 2015 r. do marca 2016 oraz listopad 2016). Najważniejsze koszty ponoszone są co roku na usuwanie mechaniczne i ręczne śniegu, śliskości z jezdni oraz ciągów pieszych, a także na uzupełnianie zapasów soli, piasku.
Intensywne opady mogą doprowadzić do zgromadzenia dużych ilości śniegu w ciągach komunikacyjnych niektórych ulic o niewystarczającej szerokości pasa drogowego np. ul. Armii Krajowej, Mickiewicza, na przejściach pieszych, skrzyżowaniach dróg, wówczas konieczna jest wywózka śniegu z tych newralgicznych punktów.
W celu zapewnienia w tym okresie przejezdności dróg miejskich, w zależności od natężenia ruchu oraz umiejscowienia jednostek ważnych dla bezpieczeństwa mieszkańców (szpital, gazownia, rejon energetyczny, straż pożarna oraz policja), obszar miasta podzielony jest na trzy strefy kolejności usuwania śliskości i odśnieżania.
UWAGA!Powszechnie panujące przekonanie, że za całość usuwania skutków zimy spoczywa na służbach miejskich jest błędne. Należy pamiętać, że również poszczególni właściciele bądź zarządcy nieruchomości odpowiadają także za zwalczanie śliskości i odśnieżanie przyległego terenu.Apelujemy do spółdzielni mieszkaniowych, deweloperów posiadających zwartą zabudowę mieszkaniową o czynne odśnieżanie wewnętrznych dróg i dojazdów do posesji.
Zwracamy jednocześnie uwagę wszystkim właścicielom i zarządcom budynków na usuwanie nadmiaru śniegu z połaci dachowych, szczególnie płaskich. W przypadku odwilży należy pamiętać, że powoduje ona powstawanie nawisów i sopli lodowych zagrażających przechodniom i pojazdom, który należy usunąć.
Uwagi dotyczące odśnieżania miasta można zgłaszać:
- do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Ełku (tel. 87 610-44-54)
- do Referatu Komunalnego Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Ełku tel. (87 723-61-36)
- Straży Miejskiej w Ełku (986)