Zdobywcy Oscarów Meryl Streep i Tommy Lee Jones w komedii o namiętności, o którą lepiej zadbać późno niż później. Kay (Streep) i Arnold (Lee Jones) są do siebie bardzo przywiązani, ale po kilkudziesięciu latach małżeństwa Kay odczuwa potrzebę dodania szczypty pikanterii do ich związku. Gdy dowiaduje się, że w niewielkim mieście uznany specjalista (Steve Carell) prowadzi skuteczne terapie małżeńskie, usiłuje namówić sceptycznego męża, aby udał się z nią na tygodniowy turnus. Już samo przekonanie upartego Arnolda, by ruszył się z domu, jest niełatwym zadaniem. Jednak prawdziwym wyzwaniem dla obojga okaże się moment, gdy będą musieli na nowo rozniecić iskrę, dzięki której dawno temu postanowili być razem.
Jak sprawić by znów zaiskrzyło!
13 października | sobota | 17:30, 19:45 | 15 zł |
14 października |
niedziela | 19:45 | 15 zł |
15 października Tani Poniedziałek |
poniedziałek | 19:45 | 10 zł |
16 października |
wtorek | 19:45 |
15 zł |
17 października | środa | 17:30, 19:45 | 15 zł |
sala kinowa Film w cyfrowej jakości 2D |
Film: 15+ Bilety do nabycia w Kasie na parterze |
{youtube}XKVscoFDzpU{youtube}
„Dwoje do poprawki" to opowieść o małżeństwie, w którym wygasła namiętność. – Kay chce, by między nią i jej mężem Arnoldem znów zaiskrzyło – opowiadała Meryl Streep, która wraz z Tommym Lee Jonesem i Stevem Carellem jest gwiazdą tej komedii. – Pragnie, by znów pojawiła się mocna więź, by powróciły intymne relacje, by on był nią nadal erotycznie zainteresowany. Ale podejrzewam, że gdyby zapytać o to Arnolda, nie widziałby w ogóle żadnego problemu. Gdyby spytać go, na jakim etapie znajduje się jego małżeństwo, odpowiedziałby, że jest całkiem w porządku.
– Jest raczej spełnionym facetem – opisywał swoją postać Lee Jones. – Pogodził się z tym, co mu zgotował los. Niewiele robi, by coś zmienić w małżeństwie. Nie jest człowiekiem, który podjąłby jakikolwiek wysiłek, by zmienić istniejący stan rzeczy.
Streep uważa, że podobne problemy ma wiele par małżeńskich; to efekt stylu życia, w którym jest tak wiele elementów rozpraszających uwagę: – Kiedy nasza uwaga jest rozproszona, rośnie tęsknota za więzią z drugą osobą. Pytania o intymność, potrzebę bycia zauważonym, zrozumianym i kochanym są w tej chwili kluczowe dla naszej kultury.
Vanessa Taylor, autorka scenariusza, który przez lata przebywał na „czarnej liście" najlepszych w biznesie, a mimo to jeszcze nie skierowanych do produkcji, mówiła, że zainspirowały ją te właśnie ważne pytania. – Dużo myślałam o małżeństwie i o tym, w jaki sposób ludzie podtrzymują namiętność i życie seksualne w ciągu spędzanych razem lat. Wiele czytałam na ten temat, a także na temat poradnictwa małżeńskiego. Zaczęłam zastanawiać się, jak by wyglądało przywracanie tej łączącej ludzi iskry. Zwłaszcza, jeśli nie było wielkiej namiętności na początku związku. Interesował mnie szczególnie kobiecy punkt widzenia. Jeśli nie czujesz się komfortowo ze swoją seksualnością, ogromnej odwagi potrzeba, żeby wstać i powiedzieć: W naszym małżeństwie ogólnie się układa, ale mogłoby być lepiej. Chcę więcej! Zasługuję na to!
– Nigdy nie byłam mężatką, ale mam za sobą kilka długotrwałych związków, w których powoli oddalaliśmy się od siebie – przyznawała Taylor. – Byłam w szoku, kiedy zauważyłam, jak trudno jest wrócić do stanu z początku znajomości. Wydawałoby się, że ludzie powinni być w stanie wskrzesić emocje sprzed lat i przywrócić dawną więź. To odkrycie zmotywowało mnie do napisania tego scenariusza. Chciałam sprawdzić, czy tym ludziom uda się ponownie zbliżyć do siebie.
– Myślę, że wiele osób ma pewne pojęcie o tym, jak wygląda ich związek, na jakim etapie się znajduje i co należałoby zrobić, żeby się układał – zauważał Steve Carell, grający doktora Felda, psychiatrę, którego legendarny azyl w Maine jest jedyną i ostatnią nadzieją Kay na uratowanie jej małżeństwa. – Myślę, że to właśnie sprawia, że ten film jest zabawny. Ludzie widzą, przez co przechodzą Kay i Arnold, utożsamiają się z tym i potrafią się z tego śmiać.
Producent filmu Guymon Casady twierdził, że Taylor posiada niezwykły dar. – Jest znakomitą obserwatorką i ma tę niecodzienną umiejętność opisania postaci wielowymiarowo, z ukazaniem różnych charakterystycznych szczegółów.
Kiedy producent wykonawczy Nathan Kahane przeczytał scenariusz Vanessy Taylor, z miejsca poczuł sympatię do Kay i Arnolda. – W każdym małżeństwie pojawiają się wyzwania, a „Dwoje do poprawki" pokazuje, jak łatwo się pozwala, by ulotniła się magia oraz jak trudno znów ją odnaleźć. Od razu polubiłem ten scenariusz. To bardzo uniwersalna historia.
To dzięki Guymonowi Casady'emu, współzałożycielowi Management 360, scenariusz dostał swoją szansę na realizację. Tak wspominał moment, kiedy wziął go po raz pierwszy do ręki: – Moja żona Robyn, która również jest scenarzystką, spotkała Vanessę podczas imprezy przy grillu. Po krótkiej rozmowie Vanessa dała Robyn swój scenariusz. Tydzień później leżeliśmy z żoną w łóżku, czytając, i Robyn nie mogła się od niego oderwać. Kiedy skończyła, odwróciła się do mnie i powiedziała, że co prawda jest bardzo późno, ale muszę go przeczytać, bo jest fantastyczny. Przeczytałem jeszcze tej samej nocy i zakochałem się w nim. Podjąłem decyzję, że muszę doprowadzić do jego realizacji w naszym studiu. Ale stało się to dzięki niezwykłemu wyczuciu Robyn, która odkryła dla mnie ten scenariusz. Casady spotkał się z Taylor i powiedział, jak bardzo podoba mu się jej scenariusz oraz że chce wyprodukować film na jego podstawie. On też, wraz z Toddem Blackiem z Escape Artists i Nathanem Kahanem z Mandate Pictures, wybrał Davida Frankela na reżysera.
Zródło: www.stopklatka.pl
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO w Ełku |
XI posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 odbyło się 22 czerwca 2016 r. w Ełku. W wydarzeniu wziął udział m.in. Marszałek Województwa Warmińsko – Mazurskiego Gustaw Marek Brzezin oraz Prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz. |