Aktualności -
Aktualności
16.03.2016 |
Od 1 kwietnia 2016 r. rusza program Rodzina 500+. Wnioski o przyznanie świadczenia będzie można złożyć na kilka sposobów: osobiście w Urzędzie Miasta Ełku, gdzie będą dostępne druki wniosków, za pośrednictwem urzędu pocztowego lub przez Internet. Obsługą programu Rodzina 500+ zajmuje się Wydział Świadczeń Urzędu Miasta Ełku.
Sprawami z zakresu świadczenia wychowawczego z programu Rodzina 500+ zajmuje się Wydział Świadczeń Urzędu Miasta Ełku, gdzie od 1 kwietnia będzie można składać wnioski. Wydziałem kieruje Naczelnik Joanna Rafałowska.
W bieżącym roku Urząd Miasta Ełku otrzyma 24,8 mln zł na realizację tego zadania do końca roku.
W Wydziale Świadczeń Urzędu Miasta Ełku wnioski będą przyjmowane na 8 stanowiskach:
- 4 w budynku głównym przy ul. Piłsudskiego 4, pok. 102 na parterze,
- 4 w budynku przy ul. Piłsudskiego 6, pok. 1 na parterze.
Decyzją Prezydenta Miasta Ełku od 1 kwietnia do 31 maja wydłużony zostaje o 2 godziny czas pracy Wydziału Świadczeń UME:
- w poniedziałki czynny będzie od godz. 8:00 do 18:00,
- od wtorku do piątku czyny będzie od 7:30 do 17:30.
Wnioski o przyznanie świadczenia z Programu 500+ będzie można złożyć na kilka sposobów:
1. osobiście w Wydziale Świadczeń, gdzie będą dostępne druki wniosków, druki można będzie również pobrać na stronie www.bip.elk.warmia.mazury.pl,
2. za pośrednictwem urzędu pocztowego,
3. przez Internet wykorzystując:
- bankowość elektroniczną (eBankowość),
- platformę usług elektronicznych ZUS: www.pue.zus.pl,
- portal informacyjno – usługowy emp@tia: www.empatia.mrpips.gov.pl,
- platformę ePUAP www.epuap.gov.pl, po wcześniejszym zarejestrowaniu się na platformie ePUAP i uzyskaniu profilu zaufanego ePUAP.
Bezpłatnie można uzyskać go w punktach potwierdzania profili zaufanych. Jeden z takich punktów mieści się w budynku Urzędu Miasta Ełku przy ul. Piłsudskiego 4, Biuro Działalności Gospodarczej, pok. 246 (II piętro).
Aby uzyskać bezpłatny podpis elektroniczny - „profil zaufany ePUAP" należy:
- Krok 1 - zarejestrować się na platformie ePUAP (adres strony: www.epuap.gov.pl). Przy rejestracji konta wymagane jest podanie poprawnego numeru PESEL.
- Krok 2 - udać się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, do „punktu potwierdzającego" w Urzędzie Miasta Ełku celem potwierdzenia swojej tożsamości.
Informacje dotyczące Programu 500+ można uzyskać pod numerem infolinii (55) 237-45-94
Wypłata pierwszego świadczenia – zgodnie z zapisami ustawy – nastąpi w terminie do 3 miesięcy od złożenia wniosku. Docelowo wypłaty będą realizowane według zasady:
- wnioski złożone do 10 dnia miesiąca – wypłata nastąpi do końca miesiąca, w którym złożono wniosek,
- wnioski złożone po 10 dniu miesiąca – wypłaty nastąpią do 10 dnia kolejnego miesiąca,
- Termin pierwszych wypłat uzależniony będzie od tego, kiedy wpłyną do budżetu miasta Ełku środki z budżetu wojewody warmińsko-mazurskiego.