Aktualności -
Aktualności
09.03.2016 |
Od 1 kwietnia 2016 r. rusza program Rodzina 500+. Od tego dnia będzie można składać wnioski o świadczenie wychowawcze. Urząd Miasta Ełku wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, którzy nie chcą czekać w kolejce do złożenia wniosku osobiście w urzędzie, będzie przyjmował wnioski również w wersji elektronicznej, przez Internet.
„Rodzina 500+"Program zakłada wprowadzenie świadczenia wychowawczego na drugie i kolejne dziecko do 18 roku życia w wysokości 500 złotych miesięcznie bez względu na sytuację dochodową rodziny.
Wnioski o świadczenie wychowawcze będzie można składać od 1 kwietnia 2016 r.
Złożenie wniosku w terminie trzech miesięcy gwarantuje przyznanie świadczenia wychowawczego od dnia 1 kwietnia. Na rozpatrzenie wniosku i wypłatę świadczenia Urząd Miasta Ełku będzie miał 3 miesiące. Wniosek trzeba będzie składać raz w roku.
Pomoc na pierwsze lub jedyne dziecko będzie przysługiwała tym rodzinom, w których dochód na osobę nie przekroczy 800 zł netto lub 1200 zł, jeżeli w rodzinie jest wychowywane dziecko niepełnosprawne. W tym przypadku trzeba będzie udokumentować sytuację dochodową, dołączając do wniosku odpowiednie oświadczenia o dochodzie.
Świadczenie wychowawcze nie będzie liczone do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z pomocy społecznej.
Wniosek również przez InternetUrząd Miasta Ełku wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, którzy nie chcą czekać w kolejce do złożenia wniosku osobiście w urzędzie, będzie przyjmował wnioski również w wersji elektronicznej, przez Internet.
Jednym ze sposobów złożenia przez Internet wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu "Rodzina 500+" jest przesłanie wypełnionego i podpisanego formularza za pośrednictwem platformy usług administracji publicznej, zwanej „ePUAP" (www.epuap.gov.pl).
W tym celu konieczne jest posiadanie elektronicznego podpisu kwalifikowanego. Bezpłatnie można uzyskać go w punktach potwierdzania profili zaufanych. Jeden z takich punktów mieści się w budynku Urzędu Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, pok. 246 (II piętro).
Jak uzyskać bezpłatny podpis elektroniczny „profil zaufany"?Krok 1
- zarejestrować się na platformie ePUAP – www.epuap.gov.pl,
- podczas rejestracji konta wymagane jest podanie numeru PESEL.
Krok 2
- udać się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, do „punktu potwierdzającego" celem potwierdzenia swojej tożsamości.
Spełnienie powyższych warunków daje możliwość załatwiania spraw urzędowych (we wszystkich instytucjach publicznych, nie tylko w Urzędzie Miasta Ełku) w formie elektronicznej przez Internet.
Metoda ta jest bezpieczna, a zarazem skuteczna. Złożenie pisma przy użyciu profilu zaufanego jest równoznaczne z przesłaniem pisma pocztą lub osobistym dostarczeniem pisma do urzędu, oszczędzając przy tym czas i pieniądze.